Kriisituki alueilla -hankkeesta tukea koronakriisin aiheuttamiin työkyvyn haasteisiin

Kriisituki alueilla -hanke vastaa koronakriisin aiheuttamiin työelämän muutoksiin. Hankkeessa kohdataan lomautettuja, irtisanottuja tai irtisanomisvaarassa olevia työntekijöitä ja tuetaan käytännönläheisesti heidän työ- ja toimintakykyään ja paluutaan työelämään. Maksutonta yksilö- ja ryhmäohjausta on saatavilla Etelä-Savon, Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan maakunnissa.

Etälauluklubi ottaa kantaa

Tästä etälauluklubista ei puutu asennetta ja tiukkoja kannanottoja! Tunnelma on katossa pe 22.5.2020 klo 20.00, kun kuplettipoppari Jukka Takalo ja Laulu ottaa kantaa -etätyöpajaan osallistuneet biisintekijät ottavat lavan haltuun. Luvassa on uusia kantaa ottavia biisejä ja keskustelua siitä, mistä tämän päivän yhteiskunnalliset laulut syntyvät.

TSL jatkaa etäkoulutuksia ja järjestää hallitusti lähikoulutusta

TSL on onnistuneesti siirtynyt etäkoulutukseen, ja suosittelemme tilaamaan etäkursseja myös loppukeväälle ja syksylle. Lisäksi palaamme tarkkaan harkiten lähikoulutuksiin 14.5.2020 alkaen. Lähikoulutuksissa noudatetaan OKM:n ja THL:n ohjeita henkilömääristä, hygieniasta ja etäisyyksistä. Ohjeistus käydään aina tarkasti läpi sekä tilaajan että osallistujien kanssa.

Virtuaalivappu työväenliikkeen hengessä

Tänä vuonna vappua juhlitaan poikkeuksellisesti etänä, mutta hyvästä ohjelmasta ei silti ole pulaa, eikä vailla työväenlauluja tarvitse olla tänäkään vuonna. Työväen Sivistysliitto TSL järjestää työväenliikkeen hengessä kaksi erillistä virtuaalitapahtumaa vappuaattona 30.4.2020.

TSL jatkaa koulutusten poikkeusjärjestelyjä 13.5.2020 saakka

Opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonalalla aiemmin annettuja rajoituksia on päätetty jatkaa 13.5.2020 asti koronavirusepidemian vuoksi. Rajoitus koskee myös TSL:n koulutusten järjestämistä. Pyrimme toteuttamaan jo sovitut koulutukset joko myöhempänä ajankohtana tai muuttamaan ne toteutettavaksi verkossa.