Google, SAK ja TSL yhteistyöhön

TSL on ylpeä siitä, että se saa olla toteuttamassa FutureFit - koulutusohjelmaa Suomessa Googlen ja SAK:n kumppanina, TSL:n pääsihteeri Jouko Muuri sanoo.

#Sivistysliike hengenpimeyttä vastaan saapuu 9.10. Joensuuhun

Keskustelutilaisuudessa Joensuussa Itä-Suomen yliopistolla pohditaan mitä sivistys on tänä päivänä. Keskustelussa noussee esille vahvasti myös koulutuksen ja kulttuurin tila.

#Sivistysliike hengenpimeyttä vastaan saapuu Joensuuhun

#Sivistysliike hengenpimeyttä vastaan saapuu Joensuuhun keskiviikkona 9. lokakuuta 2019. Kello 18 alkavassa keskustelutilaisuudessa Futura-rakennuksen F100-auditoriossa Joensuun yliopistolla, Yliopistonkatu 7, pohditaan mitä sivistys on tänä päivänä. Keskustelussa noussee esille vahvasti myös koulutuksen ja kulttuurin tila.

OSSI auttaa – uusi peli osaamisen tunnistamiseen

Uusi innovatiivinen ja interaktiivinen OSSI-peli julkistetaan 2. lokakuuta klo 12-16 Päivälehden museossa, Ludviginkatu 2-4, Helsinki. OSSI-peli on suunniteltu ikääntyviä työntekijöitä varten. Peli auttaa heitä tunnistamaan omia taitojaan ja kehittämistarpeita.

Satavuotias TSL juhlapäivänään: luokkayhteiskunnan paluu murentaa sivistyksen perustaa

Sadassa vuodessa suomalainen yhteiskunta on noussut maailman sivistyneimpien maiden joukkoon. Nyt yhteiskunnan eri lohkoilla näkyvä luokkaerojen paluu murentaa tasa-arvoisuuteen ja yhdenvertaisuuteen - sanalla sanoen sivistykseen - perustuvaa kivijalkaamme, Työväen Sivistysliiton pääsihteeri Jouko Muuri toteaa liiton satavuotispäivän tapahtumissa Helsingissä.